Friday, December 11, 2009

生离死别...我很怕

Listening to Chinese music online, which I do quite frequent when I am in Dalian, and ... surprisingly, some how I missed the life in Dalian...

not too sure did I missed KL when I first go Dalian, but when think of those friends in Dalian, I feel more bad since I think it is very very thinly chance I would meet them again, not like friends in MY, which I know for sure I can always meet them when I back to KL.

有些人,在生命中出现了,然后不再相见了,我真的很怕面对这种感觉

家里老人家身体越来越不好,他们说我应该做好心理准备,连这普通的朋友生离都会让我很不爽,你叫我如何面对至亲的死别,心理准备个什么
放得开,谈何容易!
心理接受不了的时候,全是放屁 (sorry for the bad words...)

1 comment:

碧云 said...

原来,我们都总是觉得别人比自己强,比自己行,却无法看见别人心里也有的担忧及恐惧。
认识的你,我知道有你的感性,但我本来没有很相信你也对生离死别无法释怀。

对于离别(不包括“死别”),以前的我总是很执着,
每一次分开,都会哭。

现在,我已经学会打开“执着”这个结,
许多次离别,我都可以从容应对。
因为,
只要我们都还活着,
就还有机会再见面。

但是,
死别就真的很难,
尤其是亲人,
我想我会崩溃。

但,
我还是在努力的学着“坦然面对”...